Newsletter 

Newsletter

Zapisz się do newslettera, jeśli chcesz mieć dostęp do unikalnych promocji i otrzymywać informacje o nowych wyjazdach rowerowych.

Stopnie trudności tras rowerowych

Każda nasza wyprawa charakteryzuje się innym stopniem trudności, tak aby każdy mógł znaleźć tą najodpowiedniejszą dla siebie.

1. Trasy łatwe 
Wytyczone szlaki rowerowe biegną po płaskim terenie bez większych wzniesień. Nie wymagają wcześniejszego przygotowania kondycyjnego. Trasy te najczęściej biegną dolinami większych rzek m. in: Dunaju, Renu i Moseli, Menu lub wzdłuż wybrzeża: np. Niemiecka Słoneczna Riwiera. Największe przewyższania wysokości zazwyczaj nie przekraczają 50 m.

2. Trasy łatwe z podjazdami 
Wytyczone szlaki rowerowe biegną po płaskim terenie z występującymi niewielkimi podjazdami. Maksymalne podjazdy zazwyczaj nie przekraczają 150 m różnicy wzniesień lub też podjazdy są minimalne ale dzienne odcinki mogą być znaczenj długości (nawet do 80 km). Trasy te nie wymagają naszym zdaniem wcześniejszego przygotowania kondycyjnego. Choć, aby wziąć w nich udział, należy być sprawnym i zdrowym fizycznie. Na dłuższych odcinkach bus czeka w jednym-dwóch punktach i może podwieźć osoby, które są już zmęczone. Trasy te biegną dolinami rzek (Wysokie Taury, Szwajcaria Saksońska), przez pojezierza (alpejskie pojezierza Salzkammergut), czy wzdłuż wybrzeża (Dalmatyńskim szlakiem w Chorwacji).

3. Trasy średnio trudne 
Trasy średnio trudne prowadzą przez tereny urozmaicone fizycznogeograficznie. Szlak biegnie zarówno przez tereny płaskie, jak i liczne łagodne wzniesienia. Charakteryzuje się dość częstymi podjazdami i zjazdami. Maksymalna różnica wzniesień przy danym podjeździe zazwyczaj nie przekracza 350 m. Zawsze istnieje możliwość przejechania odcinka trasy z większym podjazdem naszym busem, który asystuje nam podczas wyprawy. Dlatego trasy średnio trudne nie są przeznaczone tylko dla wprawnych rowerzystów, a dla każdego, kto jest spragniony ruchu i gotów na pewien wysiłek fizyczny, ewentualnie dla tych, którzy chcieliby wypocić więcej kalorii ;). Nie uprawiającym regularnie jakiejś aktywności fizycznej zalecamy zacząć ćwiczyć już dziś, kładąc nacisk na rozruszanie stawów kolanowych. Polecamy jogging lub rower.
Trasy zakwalifikowane do tej kategorii przez nas to: Rzymskimi śladami - Via Caludia Augusta, Toskania - szlakiem słońca i wina, Transylwania - nie tylko Drakula.

4. Trasy trudne 
Szlaki trudne najczęściej biegną przez tereny górskie, gdzie występują liczne zjazdy i podjazdy. Wzniesienia mogą być różne - od łagodnych po bardziej strome.
Trasy trudne są przeznaczone dla tych, którzy są wprawnymi rowerzystami, lubią się zmęczyć na rowerze i spragnieni są sporego wysiłku fizycznego.
Ważne jest aby nasze stawy kolanowe w trakcie wyprawy były już wcześniej „rozruszane” i dzięki temu były przygotowane na pokonywanie licznych podjazdów. Świetnie nadają się do tego: jogging lub rower.