Jak kupić rower turystyczny — wskazówki dotyczące wyboru

rower trekkingowy

Turystyka rowerowa to rodzaj turystyki, w której rower służy jako główny lub jedyny środek transportu. Jak więc powinien wyglądać rower trekkingowy? Wszystko zależy od Twoich wymagań i życzeń. Niektórzy myślą o rowerze jak o jednodniowej wycieczce, inni jak o poważnym biwaku z noclegiem w lesie i piosenkami przy ognisku. W pierwszym przypadku można sobie poradzić z prawie każdym rowerem i plecakiem, ale w drugim nie obejdzie się bez specjalnie przygotowanego roweru. Właśnie o tym będziemy dziś rozmawiać.

Rama roweru trekkingowego

rower trekkingowy kellys carsonStandardową ramą dla rowerów trekkingowych jest rama typu hardtail, czyli bez amortyzatora. Taka rama nie pochłania części wysiłku podczas pedałowania (co jest kluczowe na długich dystansach) i nie powoduje nagłej śmierci amortyzatora na jakimś dzikim, odległym pustkowiu. Ponadto w przednim trójkącie ramy można zmieścić torbę.

Rama powinna być wystarczająco mocna i lekka, aby utrzymać ciężar użytkownika i bagażu. Rama powinna być wyposażona w mocowanie bagażnika.

Cały sprzęt kupimy w internecie, na stronie GreenBike kupimy cały profesjonalny rower trekkingowy w dobrej cenie.

Rower trekkingowy a koła

Koła przenoszą ciężar użytkownika, jego bagażu i roweru. Muszą więc być wytrzymałe i sztywne. W tym przypadku nie należy skąpić na wadze, ale raczej wybrać coś optymalnego. Nie potrzebujesz żadnych unikalnych kół, do których nie możesz znaleźć części zamiennych. Powinien to być zestaw ze średniej półki cenowej, do którego części zamienne można znaleźć w każdym sklepie rowerowym.

Znajdziesz tu zestaw średni z dwuwarstwowymi obręczami, piastami na łożyskach przemysłowych i 32 szprychami ze standardowymi nyplami.

Średnica kółek zależy od ramy i wzrostu użytkownika. Koła 27,5″ lub 29″ — pozwalają na zamontowanie dobrego widelca country i nadają się bardziej do jazdy w terenie. Opony 28″ (700C) doskonale nadają się do jazdy po chodnikach.

Rowery trekkingowe — kierownica

W zależności od orientacji tras można wybrać kierownicę typu „bow handlebar” lub tradycyjną płaską kierownicę.

Kierownica łukowa jest podobna do kierownicy szosowej, ale ma wiele punktów uchwytu. Umożliwia on leżenie i jazdę z prostymi plecami. Jest on bardziej odpowiedni do jazdy po drogach utwardzonych.

Jeśli trasa obejmuje tereny przełajowe lub wyraźne spadki terenu, najlepszym wyborem będzie tradycyjna płaska kierownica. Łatwo jest zamontować rogi, aby zapewnić komfort jazdy, zawiesić latarkę i bagażnik.