Rodzaje manetek rowerowych

Chociaż istnieje wiele różnych stylów dostępnych, przedziały cenowe są podobne. Najtańsze manetki można mieć za kilkadziesiąt złotych lub mniej i nie można oczekiwać, że zapewnią szczególnie długą żywotność lub precyzję zmiany biegów. Manetki z wyższej półki mogą kosztować ponad czterysta złotych i charakteryzują się wytrzymałymi, lekkimi materiałami, takimi jak włókno węglowe i magnez, doskonałą regulacją i bardzo płynną pracą.
Manetki z mechanizmem spustowym (lub kciukowym)
Najczęstsze manetki w rowerach dojeżdżających do pracy i rowerach górskich są nazywane „spustami” lub „dźwigniami kciuka”. Ten rodzaj przerzutek jest aktywowany przez użytkownika poprzez naciśnięcie krótkich dźwigni zamontowanych na kierownicy. Dwie dźwignie po lewej stronie kierownicy zazwyczaj powodują zmianę przełożeń w górę i w dół poprzez koła łańcuchowe z przodu roweru, podczas gdy dźwignie po prawej stronie powodują zmianę przełożeń poprzez koła zębate z tyłu roweru.
Manetka rowerowa spustowa jest lekka, prosta i czasami pokazuje, na którym biegu jesteś. Ta konstrukcja jest solidną opcją dla każdego rowerzysty górskiego lub zwykłego rowerzysty.
Manetki typu Twist
Po manetkach ze spustem, kolejnym najpopularniejszym stylem jest uchwyt obrotowy. Manetki typu twist montuje się na prostych kierownicach rowerów górskich, turystycznych i zwykłych, a ich przekręcenie powoduje zmianę biegów: przekręcenie ich do przodu powoduje zmianę w jednym kierunku, a przekręcenie do tyłu powoduje zmianę w drugim kierunku.